Rubriky
Aktuality

Percepčně motorická nápravná cvičení 2. díl

Pokud chceme mozek rozvíjet, je dobré si uvědomit, že genetika a učení jdou ruku v ruce a tento koktejl nás utváří. Důležité je prostě oboje! GENY i TRÉNINK.
A na tom staví neurologický princip Percepčně motorických nápravných cvičení (můžeme použít i dnes více používaný termín neurovývojový), který vychází, zjednodušeně řečeno, z vývoje kojence, kdy je rozvoj mozku nejprudší a je nutná výhodná stimulace okolím. A kojenec ve svém psychomotorickém vývoji postupuje pěkně po třech měsících. A denně trénuje, aby například udržel hlavičku a rozhlédl se po světě. A pak má hotovo a jde trénovat zase něco dalšího.

Co se za tu dobu stane? Vytvoří se pevné SYNAPSE, tj.nervová spojení v mozku. Při nácviku dostává neuron silnější a zřetelnější signály z posíleného spoje. Nakonec posilovaný okruh spoje pročistí, slabé spoje jsou odstraněny. A naopak silné se stálým opakováním a používáním nadále posilují a zůstávají stabilní.
Co nám z toho vyplývá? Trénink přináší výsledky podobně jako ten v POSILOVNĚ.
Tak to bylo trochu “nudné teorie”. Ale! Když víme PROČ a JAK něco funguje, lépe se nám pak pracuje. Mám s tím dobrou zkušenost i u nás v poradně, kde všechno vysvětluji rodičům a jejich dětem.
Nebojte, příště už půjdeme do praxe, dozvíte se, co cvičení vlastně obnáší