speciální pedagog
Speciální pedagogika mě provází vlastně už od dětství, kdy jsem se učila se svým bratrem, který byl dyslektik. Už tehdy jsem chtěla dětem pomáhat, ale až po studiích i při rozvoji vlastních synů jsem si vyzkoušela, jak nejúčinněji aplikovat získané vědomosti a pochopit každého rodiče.
Z mé zkušenosti každý rodič dělá pro své děti maxim toho, co zná a umí. Speciální pedagogika pomáhá velmi účinně tam, kde to nejde samo a snadno a její největší benefit vnímám v její komplexnosti, protože vnímání a učení provází v mnoha oblastech života.
Individuálním nápravám specifických poruch učení a chování se věnuji již deset let. Za tu dobu jsem poznala, že mnohé problémy by nemusely vzniknout, kdyby rodiče měli včas dostatečné množství kvalitních informací o přirozeném rozvoji svých dětí.
Proto na našich seminářích předávám své zkušenosti rodičům i pedagogům. K nám do poradny Pohodová rodina míří děti od dvou let do 18 let. Důležitá je pro mě dobrá spolupráce s rodiči, kteří cvičení s dětmi denně provádí.
Nejčastěji využívám Percepčně-motorická nápravná cvičení, která jsou díky neurovývojovému principu velmi účinná. Diagnóza dítěte je pro mě jen odrazovým můstkem k systematické práci, která přináší významná zlepšení.
Společně s rodiči a pedagogy míříme k cíli, kde je spokojené a samostatné dítě, které při učení bez větších problémů dosahuje svého osobního maxima.
Vzdělání
- Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika diplomová práce zde
- Vyšší odborná škola sociálně právní, obor Sociální pedagogika
Akreditované kurzy
- Percepční a motorická oslabení ve školní praxi – Mgr. Pavla Bubeníčková. PhDr. Milena Bučková
- Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou – Maxík – Mgr.Pavla Bubeníčková
- Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku – Mgr. Jiřina Bednářová
- Rozvoj vnímání dítěte předškolního věku – Mgr. Jiřina Bednářová
- Náprava grafomotorických obtíží u dětí předškolního a mladšího školního věku za využití arteterapeutických a relaxačních prvků – PaedDr. Yveta Heyrovská
- KUPREV, KUMOT, KUPOZ – PhDr. Pavla Kuncová
- Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka?
- – Eva Vondráková
- Senzomotorická cvičení – Mgr. Mileta Hřebíková (2006, 2014)
- IPS – Školní intervenční program: „Hodnocení neuromotorické zralosti jako základu pro učení“
- „ADHD jako osobní a společenská výzva“ – mezinárodní konference
- Nefarmakologické intervence u ADHD v praxi (USA) – KBT pro práci s ADHD dospělými
- Systemický přístup ve vzdělávání
- Dornova metoda a Breussova masáž
- Jak naučit žáky myslet a učit se – seminář k rozvoji kognitivních dovedností podle prof.R.Feursteina
- DNS kongres – Medicína pohybového systému ve sportu
- Kurz neuropsychoterapie (ČAP)
- Mezioborové setkání na Pedagogické fakultě JU (příspěvek) Jaké máme možnosti náprav a poradenství při práci s rodinou s dětmi s vývojovými (specifickými) obtížemi/poruchami učení a chování
- Konference Neurovývojové poruchy 2024 – Neurovývojové poruchy včera, dnes a zítra – Ústí nad Labem
- 12. Jihočeská konference – asociace klinických psychologů (příspěvek – Spolupracujme a hlídejme to podstatné! Speciální pedagogika v denní praxi)
Praxe
- Projekt Centrum péče pro žáky se SVP – Praha 8
- Pedagogicko – psychologická poradna pro Prahu 8
- DYS centrum Praha 7
- ZŠ Masarykova škola, Praha 9 – Újezd nad Lesy
- Praxe a diplomová práce u Mgr. Pavly Bubeníčkové
- Reedukace problémových žáků 2. stupně ZŠ na Praze 8
- Mateřská škola M Montessori
- Dětský domov Praha 9 – Klánovice
- Fond ohrožených dětí – Klokánek
- Účast na projektu Rozum a cit pro školy
- Odborný konzultant pro rovné příležitosti na ZŠ, MAP II pro Brandýsko