Polovina prázdnin je za námi a spousta dětí si je užila i s knihou v ruce. Někteří prvňáčci nebo děti s dyslexií trénují čtení denně i o prázdninách. A my máme velkou radost, že ti, kterým dá čtení pořádnou práci, se nevzdávají a začínají dohánět své spolužáky. Mnoho dětí čte celkem dobře, ale nerado. Rodiče jim kupují další a další knihy a doufají, že je konečně nějaká začne bavit. Jenže ony je po pár stránkách stejně odkládají.
CO BY MOHLO POMOCI?
Některým dětem vyhovuje pravidelnost a přehlednost. Každý den si přečtou podle dohody pár stránek. Není nutné číst vždy nahlas, ale nezapomínejte si popovídat o čem příběh byl. Jiné čtou rády na střídačku s rodiči. Vezměte si svou vlastní knihu a zařaďte pravidelné čtenářské hodinky. Můžete dětem za přečtení knihy i něco malého slíbit. Zvýšíte pravděpodobnost, že se s každou další přečtenou knížkou stanou náruživými čtenáři. Významně pomáhá úprava prostředí. Pokud odstraníte lákadla v podobě telefonů, tabletů, TV apod., nakonec po knize sáhne rád každý, zvlášť letos, když pořád prší. Je dobré si uvědomit, že cílem není, aby každé dítě milovalo čtení, ale aby četlo tak, že dokáže z textu získávat informace. Občas se pak dostaví ten zázrak a čtení je jeho celoživotní láska. Ale nejsme všichni stejní a čtení opravdu nemusí bavit každého. Rodič, který by rád přivedl své děti ke čtení má více možností. Vyberte si tu, která vyhovuje vám a vašim dětem.