speciální pedagog, logoped
Po ukončení gymnázia pro mě bylo studium speciální pedagogiky jednoznačnou volbou. Vzhledem k tomu, že jsem měla vždy blízko ke sportu, má další cesta se přirozeně ubírala i tímto směrem. Již během studia jsem pracovala s dětmi s mentálním a sluchovým znevýhodněním, přičemž jsem se zaměřovala především na rozvoj jejich pohybových schopností a sportovních dovedností. Vzhledem k úzkému propojení mezi motorickými a řečovými obtížemi se ukázalo jako nezbytné prohloubit mé znalosti a praxi také v oblasti logopedie.
Při logopedickém nácviku s dětmi s různorodými řečovými obtížemi vycházím z neurovývojových principů učení. V praxi propojuji hrubou motoriku, percepčně motorická cvičení a rozvoj řečových a komunikačních dovedností. Jako maminka tří dětí dobře rozumím rodičům a jejich často náročné cestě výchovou a rodičovstvím. Proto věnuji pozornost nejen dětem, ale také motivaci rodičů, která je klíčem k úspěchu celého procesu.
Řídím se heslem, že s úsměvem jde všechno lépe. Pracuji s dětmi ve věku od dvou do osmnácti let, se širokou škálou obtíží – každé dítě je však jedinečné a zaslouží si najít svou vlastní cestu. Zvláště u těch nejmenších je důležitá včasná logopedická prevence a základní informovanost rodičů, která může předejít pozdějším potížím v řečovém vývoji a dlouholeté nápravě.
Jsem ráda, že mohu být součástí Pohodové rodiny, kde se snažíme pomáhat dětem i rodičům co nejkomplexněji a lidsky.
Vzdělání
- Asociace logopedů ve školství, Specializační studium logopedů ve školství
- Univerzita J. Evangelisty Purkyně, obor Speciální pedagogika
- Univerzita Karlova, obor Aplikované pohybové aktivity
- Univerzita Karlova, obor Speciální pedagogika.
Kurzy
- KURZ speciálně pedagogické prevence a intervence na základě neurovývojových principů (Mgr. Marina Šimanová)
- Percepční a motorická oslabení ve školní praxi (Mgr. Pavla Bubeníčková)
- Trénink jazykových schopností podle Elkonina, UK Praha
- Neuro-vývojová stimulace – Pohybem se učíme, Neuro-vývojová stimulace ve školní praxi. INVT Praha
- Primární logopedická prevence. Asociace logopedů ve školství
- MFT by Nina Oster, Praha. Asociace logopedů ve školství
- Možnosti využití myofunkční terapie v rámci logopedické prevence v MŠ a ZŠ. (Mgr. Jiřina Jehličková)
- MABC-2 Test motoriky pro dětí. Hogrefe – Testcentrum, Praha
- Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Dys-centrum, Praha
- Dynamická neuromuskulární stabilizace podle Koláře, koncept založený na vývojové kineziologii – DNS sportovní kurz I. Rehabilitation Prague school, Praha
- Cvičení na velkém míči, s overbally a labilními válci. Rehaspring Praha
Praxe
- Individuální logopedie a speciálně pedagogická terapie v Pohodová rodina
- Speciálně pedagogické centrum logopedické a surdopedické Liberec – diagnostická, poradenská a reedukační činnost
- ZŠ s RVJ Liberec – vedení kroužku pro děti s poruchami učení a chování zaměřeného na rozvoj propriorecepce, motoriky a koordinace
- ZŠ a MŠ pro sluchově postižené a vady řeči Ostrava – Poruba
- Modrý klíč Praha
- Ústav sociální péče Ostrava – Muglinov
