Rubriky
Aktuality

Rychle chceme po dětech výkon. A když ho nepodají, hned hledáme diagnózu. Bereme jim chuť učit se…

Děkuji za pozvání do DVTV a věřím, že opět více rodičů bude umět své děti rozvíjet a zaměří se na to podstatné. Speciální pedagogika a její principy mohou pomoci všem dětem, kterým něco nejde snadno.

S redaktorkou Kristýnou Matute jsme probraly více témat na téma rozvoje dětí, třeba jak se zamyslet a postupovat při (nad)užívání pasivních technologií u nejmenších dětí…

„Tablet nemusíme dětem vůbec kupovat, pasivní technologie jim berou chuť učit se obyčejné věci. Chceme, aby děti měly všechno zábavné, ale pak kvůli tomu těkají od jedné věci ke druhé. Podnětů je moc a chybí kvalita,”

“Když malé dítě, zejména to s mocenskou osobností, do něčeho ťukne a okamžitě je tam efekt – to reflexní – tak mu vlastně kazím právě to, že se sebeovládám. A děti třeba s ADHD s tím potom mají větší problém,“

„Už u malých dětí vidíme, že se vzdávají – je to naučená bezmocnost. Často vidíme, že to rodič dělá za ně. Ruce rodiče jsou ruce dítěte, někdy i mozek. Děti tím ale ztrácejí autonomii a sebevědomí. Ale to jsou věci, se kterými jde pracovat.”

“Nedodržujeme principy dané přírodou – neurovývojové učení, což je vlastně nudné opakování. Už ve školce a doma mají děti spoustu hraček, takže těkají od jedné k druhé. Kvantitu mají vrozeně – chtějí se učit, jdou za podněty – ale těch podnětů je příliš mnoho a chybí jim kvalita. Když chybí kvalita, mozek se “nespojí” správně, laicky řečeno a pak dětem dělá obtíže další učení, při kterém narůstá obtížnost.”

http://dvtv.ink/marina_simanova