Rubriky
Publikujeme

Dětem, kterým pomáháte moc, mozek nepracuje správně

Autoři: pro iDNES.cz, Natálie Veselá

„Kdybychom k dětem v batolecím a předškolním věku přistupovali v některých oblastech víc ,postaru‘, měli bychom méně závažných poruch učení i chování,“ říká Marina Šimanová, speciální pedagožka z centra Pohodová rodina, jejíž ordinací prošly už stovky dětí.

V přirozeném vývoji je to podle Šimanové zařízeno tak, že mírná frustrace děti posouvá dopředu. Někteří rodiče je však neúměrně chrání. „Mozek těchto dětí si tak nevybuduje potřebné spoje (synapse) k učení. Což ale vůbec neznamená, že bychom neměli k dětem přistupovat pozitivně,“ říká speciální pedagožka.

Děti s poruchami učení potřebují hlavně laskavou důslednost a jejich rodiče odpovídající know-how. „Role rodiče je při nápravách opravdu nenahraditelná. To, že vám dítě někdo opraví, je mýtus,“ varuje odbornice.

Rubriky
Videa

Video ukázky workshopu Možnosti stimulace přirozeného rozvoje dětí v MŠ

Rubriky
Blog Lídy D.

Těžká dřina

Dobrý večer všem, co si užili prodloužený víkend…my teda zpočátku vůbec ne. Měla jsem pocit, že Anička s Miloškem díky naší nejmenší hnijí jen doma a kolem baráku, maximálním povyražením je nějaká ta prochajda. Jinak už jedeme klasické kolečko – škola, školka, úkoly, cvičení, logopedie a kroužky.